این دسته از محصولات دانش بنیان، میزهای متحرک کوچکی هستند که حرکت خود را از طریق یک مکانیزم فلزی یکپارچه ازعملگر پیزوالکتریک چندلایه می‌گیرد. مکانیزم حرکتی در محدوده الاستیک حرکت می‌کند، در نتیجه محدودیت دقت از لحاظ مکانیکی وجود ندارد. این سکوها بسته به نوع کاربرد می‌توانند یک یا چند محور حرکتی خطی یا دورانی داشته باشند. جابجاگرها خطی یا دورانی کاربرد های زیادی در آزمایشگاه های اپتیک ، زیست شناسی و میکرو الکترونیک دارند.

عملگر کنترل زاویه ای تیپ تیلت NTT4 ترفند

عملگر تیپ تیلت جهت پایدارسازی اشعه لیزر ساخته شده است. مکانیزم حرکتی دامنه و سرعت پاسخ مناسبی برای جبران سازی اثر اغتشاشات جوی تا دامنه‌ی 60 میلی رادیان و فرکانس 100 هرتز دارد.

عملگر کنترل زاویه ای تیپ تیلت NTT3 ترفند

سکوی تیلت سه محوره، به کمک سه عملگر پیزوالکتریک قادر است آینه ی اپتیکی یک اینچی را حول دو محور متعامد دوران دهد و همچنین در راستای عمود بر آینه جابجا نماید. دارا بودن سه محور حرکتی این عملگر را به یک گزینه ایده آل برای کاربرد تداخل سنجی نوری تبدیل میکند. طراحی این عملگر به طور بسیار فشرده انجام شده است لذا میتوان آن را درساخت مجموعه های پیچیده تر به کار گرفت.

عملگرهای پیزو در این محصول میتوانند در دو مود حرکتی کنترل شوند. در مود حرکتی مستقل، هر عملگر به تنهایی قابل کنترل میباشد و با حرکت همزمان سه عملگر، آینه در راستای عمودی جابجا میشود. در مود حرکتی وابسته، عملگرها را به نحوی کنترل میشوند که بازتاب اشعه در دو محور متعامد X و Y قابل کنترل باشد.

عملگر کنترل زاویه ای تیپ تیلت NTT2 ترفند

این عملگر قادر است آینه و اجزای اپتیکی را با دقتی از مرتبه ی میکرورادیان دوران دهد. این عملگرها که به عملگرهای تیپ تیلت مشهورند کاربرد گسترده ای در صنایع اپتیک و لیزر دارند. هنگامی که اشعه نوری از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می شود، عواملی همچون اغتشاشات جوی، ارتعاشات و توسانات دمایی راستای آن را دچار انحراف میکنند. استفاده از یک آینه کنترل شونده در مسیر اشعه، تنها راهکار جبرانسازی نوسانات ناخواسته است. همچنین این محصول یکی از اجزاء حیاتی سامانه های اپتیک تطبیقی میباشد.


ویژگی عملگر کنترل زاویه ای تیپ تیلت NTT2 ترفند:

  • بازه دوران تا 8 میلی رادیان در دو محور متعامد
  • فرکانس طبیعی تا 2 کیلوهرتز
  • طراحی خاص مطابق با کاربرد خاص
  • بر پایه ی تکنولوژی پیزوالکتریک و مکانیزم منعطف
  • حسگر فیدبک موقعیت (اختیاری)
  • محور حرکتی پیستونی z (اختیاری)
  • سازگار با اتاق تمیز و خلا